- Home
- Internetowy-marketing
- Optymalizacja i Pozycjonowanie Stron WWW
Search Engine Optimization
Skrót SEO pochodzi od "search engine", co w języku angielskim oznacza wyszukiwarkę. Sam skrót pochodzi od określenia Search Engine Optimization, co oznacza czynności mające na celu optymalizację (dostosowanie) stron internetowych pod kątem ich prawidłowego wyświetlania w wyszukiwarkach internetowych a w szczególności Google. W branży SEO to popularne określenie na takie dostosowywanie stron internetowych, aby na daną frazę strona znajdowała się najwyżej w wynikach wyszukiwania - inaczej mówiąc wsparcie pozycjonowania.
Pozycjonowanie stron
Pozycjonowanie stron www polega na podjęciu działań, dzięki którym strona WWW zostaje wypromowana na wysokich pozycjach w wynikach organicznych wyszukiwarki Google. Internauci przeszukujący sieci internetowe, łatwiej i częściej trafią na stronę, której została wykonana usługa pozycjonowania, niż na stronę, która jest ciekawa artystycznie i formalnie, ale przez brak e-marketingu ginie w gąszczu innych witryn. Strona umieszczona wysoko w wynikach wyszukiwania jest postrzegana jako wiarygodna i popularna.
Słowa kluczowe
Są to słowa, frazy lub zdania, które poszukujący informacji internauta wpisuje w pasku wyszukiwarki,aby znaleźć informacje, które go interesują. Jeżeli np. jest zainteresowany kupnem samochodu używanego w Radomiu, taką frazą może być "samochody używane radom". Jeżeli szuka firmy zajmującej się tworzeniem stron internetowych, taką frazą może być "strony www radom". Właściwe określenie fraz kluczowych dla tzw. 'landing pages' jest istotną częścią działań związanych z optymalizacją stron www.
Optymalizacja i pozycjonowanie?
Wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania oznacza większą ilość odwiedzić na stronie przez potencjalnych Klientów. Stronę odwiedzają osoby, które są zainteresowane usługami/produktami oferowanymi na niej. Na stronę wchodzą Klienci zainteresowani informacjami o twoich produktach. Nie jest ich 3%, 5%, 29% - tylko 100%. Należy pamiętać jednak, że aby skłonić kogoś do akcji oprócz optymalizacji swojej strony trzeba zadbać o jej jakość merytoryczną, o atrakcyjnej ofercie już nie wspominając.
Białe SEO
To wszystkie metody optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych, które są zgodne z zasadami etycznymi pozycjonerów i regulaminami postępowania ustalonymi przez administratorów wyszukiwarek i katalogów. Białe SEO obejmuje także uczciwą współpracę z klientem, złożoną z wyłącznie uczciwych metody promowania i naliczania opłat.
Czarne SEO
W przeciwieństwie do "białego SEO", są to działania niezgodne z globalnymi standardami promowania stron w wyszukiwarkach: np. nadmiarowa wymiana linków, maskowanie strony (przedstawieniu wyszukiwarkom innej treści lub adresów URL niż użytkownikom) czy też tworzenie stron ze skopiowaną treścią.
Skutkiem "czarnego SEO" jest spadek pozycji strony w wynikach wyszukiwania, a w najgorszym wypadku jej zbanowanie przez roboty sieciowe.